torsdag den 7. marts 2013

Små bidder af det store billede

I går fejrede vi, at Manden i mit liv fyldte år. Stille og roligt med den nærmeste familie, god mad og gaver. En aften, som blev præcis, som han gerne ville have den.

Her til morgen var der smuk udsigt over Øresund.

Bidende koldt, hvidt skum på bølgerne og de smukkeste blå-grå farver fordelt i henholdsvis himmel og hav. Tangen ligger i tykke brammer mellem vandet og det frosne sand. Jeg føler mig heldig med sådan et syn fra den tidlige morgen.

I går kunne jeg hente pakke fra  Garnudsalg.dk. Til et tidligere projekt har jeg brugt Blackhill Højlandsuld. Super lækkert garn. Denne gang tabte jeg mit hjerte til Blackhill Uld&Bomuld Chynky. Havde helt store kvaler med at bestemme mig for farven. Men valgte at satse på Appelsinskræl.
Farven var bare lige i øjet ! Så nu er der gang i et tørklæde/sjal med inspiration fra The Purl Bee. På The Purl Bee henter jeg inspiration, ideer og drømmer én del.



Med lækkert garn og pinde nr. 7 skal der nok hurtig komme skred i sagerne. Ivrigheden for at komme i gang gjorde, at jeg bare slå maskerne op direkte fra spolen. Når iveren har dæmpet sig en kende, så vinder jeg nok garnet op i mere fornuftige enheder. En spole på 700 g er alligevel lige i overkanten at smække i håndtasken, når jeg skal ud af døren.

Abby følger med helt tæt, når der strikkes. Beklager kvaliteten af billedet, men det lille hundehoved er i konstant bevægelse, små ryk. Næsen skal lige ind og røre garnet. Spolen er faktisk så stor, at hun kan stikke det meste af hovedet ind i den. Kunne hun, så stak hun af med det hele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar