fredag den 29. marts 2013

Festforberedelser, feber og farver

Fredagen er dedikeret til at lave forberedelserne til maden i morgen, hvor mine forældre skal fejre deres Guldbryllup. Vi har tilbudt af lave dagens mad. Det bliver lækkert og varieret. Manden og Mellemste er køkkenchefer, så de styre stegepander, ovn og knive. Jeg blander mig ikke. De ved bedst.

Den mindste af vores piger har lagt sig under dynen. Ramt af høj feber, en hals som gør ondt og massiv pandehulebetændelse. Forhåbentlig er hun klar til at komme i festtøjet i morgen.


Gaver er jeg stor fan af! Men når de kommer helt uventede, så varmer de mit hjerte ekstra. Jeg var heldig i går. Et Påskeæg fandt vej til mig. Afsenderen var Mellemste, som havde fyldt det skønne gule æg med mængder af søde sager. 



Jeg leger stadig med akvarelfarver og teknikker. 














           Børnebilledet med ballonen er godt på vej, men
           mangler stadig en del detaljer.
           Det andet er først lavet med meget våd akvarel-
           farve, og så pustes farven rundt med sugerør.
           Derefter er jeg begyndt at male i felterne. Måske
           ender det med at være noget, måske ender det også             som noget, jeg kan lide... måske ikke.


I dag kunne vejret godt bruges som undskyldning for at fortsætte legen med farverne. Modsat i går, hvor det var lunt og lækkert - 17 grader i drivhuset - og dejlig sol, så falder sneen i bløde fnug uden for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar