mandag den 11. marts 2013

Lidt om Jul, Påske og traner

Når det drejer sig om at pynte op til fx jul, så kommer jeg stort set aldrig rigtig i gang, før hele julen er færdig og lukket. Juledekorationer har været mål for min trang til kreativ udfoldelse flere gange. MEN her har familien slået bremserne i for første og (indtil videre) eneste gang. Jeg har fået TOTALT forbud mod at lave adventskranse, dekorationer med kalenderlys eller nogen som helst andre former for dekorationer. Set med nøgtern blik må dette forbud siges at være velbegrundet. Der kommer simpelthen ikke noget kønt, brugbart eller tilnærmelsesvis hyggende ud af disse udfoldelser. For mit indre blik har jeg set adventskranse, som fik engle (og min familie) til at synge af glæde. Men virkeligheden har været total katastrofer. En medfødt stædighed, som lejlighedsvis ligger et godt stykke over middel, har drevet mig til at jeg gentagne gange har tænkt: "Gran, ler, noget glimmer og .... Det kan bare kun blive godt!!! Men har måtte erkende - at "godt" er ikke et af de tillægsord, som bliver manet frem, når resultatet bliver præsenteret. Så med julen 2012 måtte jeg love, at det sidste forsøg på juledekorationer fra min hånd var gjort.

.............. Men nu nærmer Påsken sig :) Har de sidste par år mærket en stigende interesse for at få nogle høns, æg og grene placeret på vores spisebord, når Påsken melder sin ankomst.

Fra en rigtig sød kollega fik jeg for et stykke tid siden en meget fin gave! Farvestrålende traner.

Så måske jeg skulle kaste min kærlighed på Påskens muligheder for kreativ udfoldelse? De smukke foldede traner kan da i hvert fald give håb om et meget fint Påskebord. Måske en lille høne? Æg? Uha... mulighederne er mange.
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar