mandag den 10. juni 2013

Meget svært ! Meget!!!!

Hvor er det dog svært at overskride det regelsæt, man har opbygget og indarbejdet i ens hjerne, for hvad man burde og ikke burde. Hvad man gør og ikke gør.

Nogle gange er det så rigtig godt at tale højt. Fortælle det man tænker til én anden ... eller bare sige tankerne højt... så er det nogle gange, at der går et lys - og et meget skarp et af slagsen - op for én!

Her til morgen havde jeg en kort og intens lille snak med min mand (men egentlig var det nok mere mig selv, der skulle lytte). Det der virkede helt rigtig og i overensstemmelse med mit regelsæt blev sagt højt.....

Det tog lige en gåtur med hunden og lige pludselig kunne jeg høre, hvor totalt åndsvagt, det jeg havde sagt, var.

Der hvor jeg "burde" sige ja (ifølge mit regelsæt), skulle der siges fra og nej! Hold op hvor er det svært at lære. Men øvelse gør - vel - mester...

.... og dem, som har fået en ny melding, vil nok slet ikke synes, det er mærkeligt eller skænke det en større tanke. Tværtimod.

Hele livet læres der nyt. Forhåbentlig.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar