tirsdag den 10. september 2013

En rød skattekiste

I genbrugsforretninger og på loppemarkeder kigger jeg altid efter knapper. Man kan aldrig få for mange knapper. De fleste kommer i brug igen, men enkelte knapper bliver til en del af en lille samling jeg. Fine, gamle knapper. Hovedsageligt glasknapper.

Én af mine venner er tit på loppemarkeder. Han er på udkig efter helt andre ting og sager. På en af hans mange turer faldt han i snak med sælgeren af et dødsbo.



Sælgeren viste en rød æske og kommenterede, at det dog var noget at det mest besynderlige, han havde fundet. En æske fyldt med knapper! Tænk at man gad gemme dem.


Heldigvis huskede Kim, den søde mand, at jeg har hang til knapper. Så æske kom med ham hjem. 


Æsken er fuld af fine knapper i metal og glas. Gamle knapper i alle afskygninger. En rigtig skattekiste.


Hvor er jeg heldig at blive ejer af æskens indhold. Og super heldig at have en sød og betænksom ven, der har mig i tankerne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar