mandag den 30. september 2013

3 måneder til....

I morges var der tid til at kigge lidt på byen og butiksvinduerne på vej til arbejde.

Det skal ingen hemmelighed være, jeg er stor tilhænger af post-it blokke. De er eminente til at give overblik og planlægning. Jeg kan lide at være godt forberedt og på forkant med begivenhedernes gang.


Med Post-it blokke - i et rigt udvalg - kalender og diverse lister/ skemaer, plejer jeg at være godt rustet til et forkromet overblik og god planlægning.

Men da min morgenrunde bragte mig forbi et butiksvindue (faktisk to), der var fyldt til bristepunktet med små fede bordeaux-farvede nisser, gran-guirlander og knust-sne, så synes jeg alligevel, der er nogle, som er lige vel på forkant med planlægningen. 


I det andet vindue hang en nisse-tavle, hvor der med kridt var skrevet: " 3 måneder til jul". Det er lige det, jeg mener....

Er da helt spændt på, om der i disse vinduer vil hænge påske æg, gå ænder i gåsegang sammen med skrig-gule kyllinger på mørkegrønt karse, når vi rammer Nytår.

Runden bragte mig også forbi et af byens huse, som helt sikkert trænger til fagfolk og kærlig pleje. 


Her skal vist en gennemgribende kærlig hånd til at bringe muren i nærheden af at være noget, der kan kaldes solid.

Inden jeg ramte endestationen, fangede mine øjne lige denne udstilling.


........... og nu hvor nisserne er kommet frem, så må det da ikke være et øjeblik for tidligt at få begyndt på årets juleønsker. Porcelænet fra Orla Kiely kan snildt blive ét af ønskerne på listen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar