søndag den 7. april 2013

Fra Appelsinskræl til cardigan

Købte garnet hos garnudsalg.dk med navnet "Appelsinskræl".

Først blev jeg inspireret til at strikke et rigtig lækkert sjal. Simpelt og fint i perlestik. Et stort rektangel. Da det strikkede stykke var på en størrelse, hvor jeg faktisk kunne begynde at lukke maskerne af, blev jeg enig med mig selv om, at det bare ikke rigtig var godt. Trævlede det hele op.

Så blev målet en sweater. Kom godt fra start, men så var det altså bare heller ikke lige, som det skulle være. Trævlede op igen. Læste med på Slagt en hellig ko hvor Liselotte kaster sig modig ud i diverse strik-projekter. Op på hesten tænkte jeg! Bare frit fra leveren. Ellers kan det jo trævles op igen..... for 3. gang. Genbrug på højt plan.


Jeg har strikket, talt, pillet op og strikket. Kastet det hele over i hjørnet af sofaen og bandet. MEN nu er der simpelthen en færdig cardigan. Sikkert ikke den smukkeste af slagsen. Nok heller ikke den mest avancerede udgave. MEN den er første forsøg fra min side i at lave tøj til mig selv helt uden opskrift eller mønster. Og den skal nok blive brugt.

Ingenting er skrevet ned. Måske den skal have en eller anden form for pynt ? En ting er sikkert både garnet og farven er jeg stadig vild med. Mangler en vask og nogle trykknapper. Det er med lidt bævende hænder jeg giver den en vask.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar