tirsdag den 16. april 2013

En dejlig dag

Tirsdagen kører på positive vibrationer. Fra tidlig morgen lå der en rigtig sød hilsen i mailboxen.



Morgenteen havde smag af lavendler. Det er en af mine ynglingsteer. Ikke mange andre deler denne hang til smag af lavendler, så den holder dejlig længe. Har købt små "gør-det-selv-tebreve", og de er rigtig smarte, når en pose te skal deles i mange små portioner.




Eneste sted jeg har fundet lavendel-te, som virkelig smager af lavendel, er hos Carstensens-tehandel i Åbenrå.

Med lavendler i tankerne futtede jeg over for at få købt nogle af slagsen til en krukke. Faldt i snak med blomsterdamen. Glæden over at man igen kan komme i haven, havde vi til fælles. Kartofler lagt i baljer var ligeledes noget, vi begge havde gang i. Jeg fik nævnt, at jeg lige skulle finde ud af at finde flere beholdere, som kunne rumme den sidste omgang læggekartofler. Vupti! Den søde blomsterdame havde kasseret en stor stabel af spande, som de afskårne blomster leveres i. De var landet i containeren i går, men kunne reddes ud igen.





Tjek! Orden på beholdere.

Fik købt lavendler, hornvioler med spark i farvekombinationen og en julerose med en prisnedsættelse, som ikke kan generere meget fortjeneste. Det hele røg med hjem i haven.






 Det tog ikke lang tid at få plantet i krukkerne, stillet dem ved hoveddøren og tilføjet en glad Buddha.



Så er der dømt tepause og lidt hvile, før genbrugsspandene bliver fyldt med jord og kartofler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar