søndag den 26. maj 2013

Gul som solen

Farven gul præger både haven og den danske sommer lige nu. Med stor kampgejst og vilje står et helt umanerligt stort antal mælkebøtter i vores have. Vores græsplæner, som i forvejen deler plads med mos, skvalderkål og andre vækster, har nu fået et fint tæppe af gule runde polkapletter. I plænen har de kære blomster så korte stængler, at de fint overlever en tur med plæneklipperen, så der har været gang i mælkebøttejernet. Manden i mit liv har været den aktive, for min krop er på ingen måde samarbejdsvillig lige for tiden. Så jeg holder mig til små og lette opgaver.


Der skal ikke mange gram jord til at give grobund til mælkebøtterne. Egentlig en fin kontrast med den runde gule mælkebøtte og den slanke spidse pink tulipan.


Farven er jo stort set den samme, men her titter de første Dahliaer frem. Ud af alle de knolde som blev lagt i jord, er det kun én, som ikke blev til noget. Resten er nu blevet til fine store kraftige blomster, som er blevet plantet ud i forskellige bede. Jeg er vild med Dahliaer. De bliver til fine buketter helt til frosten kommer. Nu flere blomster der bliver klippet af planterne, nu flere producerer de.


Vild med udsigten med store gule marker, som bryder alt det grønne.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar